Slap af med  Mindfulness – Slip af med stress

Mindfulness – Meditation – Energi øvelser

Træn din hjerne, krop og psyke og få et energi boost der skaber glæde i dit liv!

Du træner kroppen, så du opnår afspænding, styrke og velvære, men træner også din hjerne, så du får mentalt overskud og føler mere balance, effektivitet og livsglæde.

Undervisningsprogrammet består af:

  • Meditation
  • Åndedrætsteknikker
  • Mindfulness øvelser
  • Hjertekohærens hjernetræning
  • Qi Gong
  • Mindfulness yoga
  • Bindevævsøvelser
  • Visualisering
  • Awareness øvelser

Metoderne giver dig:

  • Mindre stress
  • Dyb afspænding og velvære i kroppen
  • Mere overskud til dig selv og andre
  • Dybere åndedræt og større indre ro
  • Mere energi og livsglæde
  • Forbedret koncentration og effektivitet
  • Mere nærvær i hverdagen
  • Et afbalanceret nervesystem

Forskningsbaserede metoder

Mindfulness træningen er baseret på den nyeste forskning indenfor neuropsykologi og fysiologi, og omhandler effektive teknikker med fokus på sundhed og trivsel.

I følge sundhedsstyrelsen har ”meditation, visualisering og yoga vist sig, at kunne modvirke negative effekter af stress på bl.a. hormonsystemet, immunsystemet, hjertekar systemet og desuden give en følelse af velvære, livsglæde, overskud, social trivsel og forbedrede indlæringsevner”.

 

Har du lyst til på alle måder at blive en lettere og gladere udgave af dig selv, og opleve en dyb følelse af vitalitet, så kom og afprøv alle de mange forskellige øvelser.

Øvelserne er enkle og kan i løbet af få minutter give dig en dyb afspænding i kroppen, klarhed i tankerne og en følelsesmæssig bedre balance, så du lettere kan håndtere hverdagens mange opgaver og krav.

I forløbet får du desuden en konkret viden om, hvordan tanker, følelser og krop hænger sammen, og hvordan man derfor nemmest regulerer sit nervesystem og hjernens kemi, så man skaber mentalt og fysisk overskud.

Holdet er for både nybegyndere og øvede og kræver intet forhåndskendskab.
Tag løst behageligt tøj på og medbring desuden en måtte og eventuelt et tæppe til træningen og meditationen.

Få enkle metoder der giver ny positiv energi og skab balance og harmoni for krop og sind

 

Datoer for kommende kurser:

Hold 1 :24 juni – 1 juli – 8 juli kl. 17.30 – 19.30
Hold 2: 27 juli -29 juli – 30 juli kl. 10 -12.
Hold 3 :20 sept. – 27 sept – 4 okt. kl. 10.30 -12.30

Ved tilmelding eller spørgsmål er du velkommen til  kontakte mig: 40583914 eller mette.turms@gmail.com

 

Individuel undervisning

Vil du gerne bare selv have en indføring i mindfulness, kan du læse mere om individuel mindfulness undervisning

 

 

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.